Saturday, September 1, 2012

New York, New York..

På tisdag börjar skolan och i torsdags hade vi introduktion med olika grupper. Först med min klass, sedan med alla internationella studenter och sist med alla masterstudenter. Kvällen avslutades med en mottagning i ett utav skolans gallerier. Min klass stod nästan hela kvällen ute på den fantastiska balkongen. 15de våningen vid Hudsonfloden. Helt okej :) Jag tog ett panoramafoto med mobilen men den verkade inte ha sparats...:(
Ska tillägga att programmet verkar bli hur häftigt som helst. Vi är 18 personer, har vår egna, nybyggda våning med studios och labb. Lärarna och gästföreläsarna är av världsklass och vi ska dessutom paras ihop med varsin modedesigner som vi ska samarbeta med under året. Och så självklart är vi inbjudna till massa häftiga vernissager, modefester och andra evenemang för mingel med branschen. Men ska bara ha orken också!

Igår var klassen till exempel bjudna till en Survive Fashion Week fest, säkert en jättebra fest att gå och mingla på. Men jag orkade bara inte Måste sluta vara så lat, men jag kanske kommer in i NY-pulsen snart. Inte sova, gå jättemycket och vara freakin' fab medan man gör det..pust. Får vänja mig snabbt för på onsdag är det nytt event på gång. Nästa vecka är det ju NY Fashion Week, så det är bara att härda fötterna och hjärnan och köra.

Nu på måndag är det Labour Day och i samband med det är det en stor parad här i området där jag bor. Det påstås vara i klass med karnevalen i Rio men det betvivlar jag. Jag får se med egna ögon då...fast jag kan ju inte jämföra med karnevalen i Rio eftersom  jag inte vart där...:/ jajja. Det blir säkert coolt iaf!


Syster åkte hem i torsdags och i onsdags kom hennes kompis Emelie på besök. Det är full rulle här :)

Systers sista dag spenderades på Coney Island med sol och...nästan bad. Kallt i havet!










På kvällen mötte vi upp söta Charlotte för middag och drinkar i hipsterville. 

Manhattan från Brooklyn





Igår blev det shopping och Empire State Building med Emelie. 

Vyn från 86e våningen. 


Bertil kom på besök :) 



Fortsättning följer, mina vänner :)

No comments:

Post a Comment