Saturday, March 9, 2013

Spring break in Bishop, CA

Äntligen lite lov igen så bar det av till Kalifornien för lite värme och klättring. Inget ont anande tog vi flyget till LA och fick sitta i bilkö i 2 timmar för att ta oss ut ur stan. Inte fick jag se mycket av staden heller.

När vi äntligen tagit oss ur kön stannade vi till på en mexikans vägkrog...Presidente! Ja, men gott var det och de extremt stora portionerna mat var välkomna för ovanlighetens skull.

Boulderingen i Bishop är kanske inte den bästa för mig. Till stor del höga väggar och jag är ju så liten och rädd av mig så jag fick leta noga efter problem jag vågade ta mig upp på. Och sen ner är ju inte helt enkelt alla gånger heller. Men vackrare omgivning har jag då aldrig sett och helt utmärkt temperatur för min smak.






Man ska dock inte klaga för vägen var ju helt fantastiskt vacker...tills det blev kväll och het kolsvart ute i öknen.


Gatan där vi bodde i Bishop. 

Bishop har många alldeles för höga problem för min smak.




Men jag hittade en del som passade mig. Rendezvous with ailiens. 




Jättestora stenar! Hur f*n kommer man ner från den?



Iron Man Traverse. 


Hero Roof. Jag fegade ut på urtoppningen...bu. 
MJ-moves. 




Vackrare boulderområde får man leta efter.





Pocket-fest.

Fick kämpa hårt för denna: Pirate Booty.
Kill on Sight v12.

Samy fick äntligen träffa sin idol Justin Bieber också. Hurra! 

No comments:

Post a Comment